Binnenkort zijn we met 4 in de Stropkaai!

Gebeurt hier eigenlijk nog iets?

Op deze blog momenteel heel weinig, maar hier thuis, hier is vanalles gaande. Ons kleine gezinnetje van 3 wordt begin maart aangevuld met een nieuw baby’tje. Voilà, zo is dat. Dat ik de laatste maanden mijn energie deels verloren was dankzij de bijhorende hormonenwissels en misselijkheid hoef ik wellicht niet uit te leggen. Momenteel gaat (gelukkig) alles terug zijn vaart zoals het hoort, al moet ik wel toegeven dat ik snel moe ben. En hé, een 2-jarig peutertje vraagt nu éénmaal ook wat energie! 😉

DSC_2440

De laatste weken heb ik, zoals iedere herfst opnieuw, de brei-microbe weer goed te pakken. Deze herfst zelfs iets meer dan anders, ha ja, … zwanger zijn en rusten en zo… Maar intussen heb ik al bijna 4 nieuwe truitjes bij elkaar gebreid. Eentje daarvan, voor Jaklien, blijft al minimum 1 winter in de kast liggen wegens veel te groot. Een ander, een heel klein truitje blijft ook nog even liggen, wegens dat model dat nog geboren moet worden ergens begin maart. 😉 Maar kijk, hieronder nu reeds een preview van dat kleine truitje. En voor wie het zich afvraagt, het werd gebreid net voor ik het geslacht van onze jongste wist. 😉 Al is het niet echt een geheim.

Het breiboek Jules & Julie van Julie Jaeken (de vrouw achter Julija’s Shop in Antwerpen) hoef ik eigenlijk niet meer voor te stellen. De vele blogberichten en instagramfoto’s van de de laatste maand(en) tonen een ferme brei-revival waarin o.a. dit eerste boek van Julie Jaeken een hoofdrol speelt. Ikzelf was ook onmiddellijk verkocht aan de mooie en frisse brei-patronen dat dit boek bevat. Ik brei al een aantal jaar en vond het huidige aanbod kinderpatronen er heel vaak ouderwets uitzien. Zo zelfs dat de laatste winter-editie van het Phildar-magazine voor kinderen mij maar van één mooi patroon kon overtuigen. De boeken van Julie Jaeken daarentegen zullen mij jaren breiplezier opleveren! Ik wil gewoon alles maken dat er in staat! En ik startte met het patroon van ‘Lou’ in de babyversie (3 maanden).

De zachte wol is Annell Malmedy en is bovendien ook de wol gebruikt in het boek. Het voor- en achterpand van het truitje kennen een mooie fantasiesteek die er moeilijker uitziet dan ze is. Ik ben vooral fan van de raglan-mouwen in dit patroon. Mouwen vind ik eigenlijk niet gemakkelijk. Het gebeurt wel vaker dat wanneer ik mouwen vastnaai in een breiwerkje een soort van pofmouwen-effect verkrijg. Met deze raglan-mouwen is dat probleem gelukkig opgelost. Ik ben echt verliefd op dit patroontje! Zo erg dat ik er al een tweede versie van aan het breien ben. En deze keer voor Jaklien.

Zo, nu weet iedereen het!
En jullie? Breikriebels? Of misschien babykriebels?

Groetjes Annelien. 🙂

Geef een reactie

