Een Janneke voor Jaklien.

Niet lang wachten met de lente-/zomercollectie voor Jaklien!
Dat was mijn plan. πŸ™‚

Het verleden leert mij dat wachten met het kopen van nieuwe seizoenskleertjes tot het echt noodzakelijk is, gegarandeerd teleurstellingen brengt. Alle mooie dingen in Jakliens maat zijn reeds lang de deur uit en om van die ‘goh madam, die maat was er direct uit’-toestanden te vermijden, wel, daarvoor dus, … mijn plan!

Shortjes, t-shirts, truien, body’s, kousen, schoenen, sandalen, alles ligt klaar in de kast van Jaklien. De portemonnee heeft het alvast gevoeld. Maar rokjes en kleedjes, die maak ik liever zelf. En één patroontje moest hier dringend eens getest worden. Het, ondertussen in blogland befaamde, ‘Janneke’.

JANNEKE_2

Het ‘Janneke’ is een patroontje van de hand van Mieke Jansen ofwel Sisko by Mieke. Het wordt gratis aangeboden op haar gelijknamige blog, waar ze o.a. haar mooie naaisels tentoonstelt en (geheel terecht πŸ˜‰ ) pronkt met haar mooie dochters. Het patroon loopt t.e.m. maat 18-24 maanden. Spoed was noodzakelijk wou ik dat kleedje toch eens aan Jaklien haar lijfje zien.

Bij het nameten besloot ik een 12-18 maanden te proberen. Dat kleedje, dat moest nu passen, en niet wachtend in de kleerkast tot het eindelijk aan kon. Maar tijdens het stikken bleef de schrik op een te klein kleedje wel hangen, en stiekem in mijn hoofd zocht ik al een babymeisje om het cadeau te kunnen doen. Maar ongegrond was mijn gedacht. Het Janneke zit als gegoten! En zelfs dat peuterbuikje, dat valt goed mee.

Mijn model speelde er lustig op los tijdens het poseren. Haar kamertje werd volledig overhoop gehaald, maar het bracht wel leuke foto’s met zich mee, al is er eigenlijk geen enkele foto echt scherp.

JANNEKE_1

JANNEKE_3

JANNEKE_14

Het truitje kocht ik eerder al bij Fred & Ginger. De kleur is normaal niet mijn ding maar dat zalmroze, dat trok mij op één of andere manier onmiddellijk aan. Het stofje komt van Julija’s shop in Antwerpen en in mijn hoofd zag ik het plaatje inéén klikken. Een zilverkleurige paspel maakt het geheel af.

JANNEKE_10

JANNEKE_8

Het zalmroze truitje past, zoals gehoopt, perfect bij het kleedje. In het blauwe stofje met vogeltjes vind je subtiel wat roze vogeltjes terug. Al denk ik dat zo’n Janneke misschien wel mooier is in een stofje eenvoudiger van print.

De vuurdoop van het kleedje werd gepland voor het bezoekje en het eieren rapen bij de grootouders op Pasen. Helaas strooide een accidentje ’s morgens roet in het eten. Maar niet getreurd, had ik niet gezegd dat de kast vol nieuwe kleertjes zat? πŸ˜‰

En jullie?
Wat vinden jullie van Jaklien haar Janneke?

Groetjes Annelien! πŸ™‚

p.s. Ziehier een foto van Jaklien en haar nichtje Isa bij moemoe en vava in de tuin, Pasen 2015:

Pasen

3 gedachtes over “Een Janneke voor Jaklien.

Geef een reactie

