Bruidsmeisje hoofdstuk 1

Of Jaklien bruidsmeisje mocht zijn? – natuurlijk! Wij knikten volmondig ja de dag dat mijn schoonbroer en zijn aanstaande deze vraag stelden! Maar er was een catch…, ze moest wel in het roze zijn! En laat dit nu de kleur zijn die wij hier bovenal zoveel mogelijk mijden. πŸ˜‰ Geen zorgen, roze kleedjes zijn stiekem eigenlijk ook wel leuk. En voor een bruidskindje, daar mag natuurlijk lekker veel prinsessengehalte aan!

Ik bevond mij al gauw op het randje van kitch en tastte er eerzaam mijn grenzen af. Ik vond een mooi zachtrozen stofje met wolkjes bij Liesellove en kocht een kanten bloemetjeslint en een wit satijnen lint ter versiering. Een zomers bruidsmeisjesjurkje met fronsmouwtjes en een grote strik op de rug was geboren. Er hoorde ook nog een pamperbroekje bij, een wit truitje, witte sokjes en nieuwe (1e) schoentjes. Een bloemetjesband in het haar maakte het geheel af!

Bruidsmeisje

Ons meisje straalde de dag van het huwelijk, maar veel bruidsmeisje zijn zat er eigenlijk niet in. Ze wou ofwel op stap met haar loopwagentje, ofwel heel de tijd bij mama zijn. En stil zitten of zwijgen tijdens de ceremonie op het gemeentehuis, ook dat was niet aan Jaklien besteed. Al leek iedereen het gewoon erg schattig te vinden.

Jaklientje

De titel verklapt het eigenlijk al, er is een 2e hoofdstuk in de maak. Op 26 september om precies te zijn. Dan mag Jaklien het nog eens als bruidsmeisje proberen! Ik ben alvast benieuwd hoe ze het deze keer gaat doen! En ook naar haar kleedje natuurlijk! 😊

Geef een reactie

