Secret Santa 2013

Bloggende mensen? Daar bestaan er ondertussen veel van. Het lezen van interessante berichten die eensgezinden vertellen, is ondertussen een leuke ontspanning geworden. De blogs die ik volg, zijn redelijk uiteenlopend van aard. Illustratoren, blogs vol typografie en vormgeving, knap naaiwerk, toffe, vaak scandinavische interieurs, mama-blogs, … Mijn favoriete blogs zitten boordevol creativiteit en zijn daarmee prachtige inspiratiebronnen naar mijn hart.

En over eensgezindheid gesproken, er hangt een sympathieke sfeer in blogland. Er zijn al wat vriendschappen ontstaan, er wordt wel eens een wedstrijdje gehouden met zelfgemaakte spulletjes en er wordt volop heen en weer geswapt. Dit laatste is, wanneer 2 bloggende mensen iets opsturen naar elkander (= ruilen) en er daarna uitgebreid over bloggen. Secret Santa is dus ook van dat. Eens je kandidatuur ingediend is, wordt een blog toegewezen. Met deze blog als handleiding ga je op zoek naar een passend kerstcadeau voor de persoon in kwestie. En tegelijkertijd zoekt een andere blogger/blogster een Secret Santa cadeau voor jou. Spannend toch!

Mijn Secret Santa, Klein Koninckske, kreeg onderstaand pakketje toegestuurd:

Secret Santa geeft

Het pakketje bevat zelfgebakken havermoutkoekjes, een handgeschilderde Lebkuchen-beer van de Kerstmarkt in Keulen, kerstlolly’s voor de 2 dochters, een handgemaakt poppetje met de naam Mila, een lange vlaggenslinger en wat drukwerk van eigen hand. Een stukje overschot van ons behangpapier uit de slaapkamer werd gebruikt om het pakketje te versieren evenals een paar meter aan washi-tape. Ik heb best wel veel plezier beleefd aan het samenstellen van dit pakje. πŸ™‚

En hop, 2 dagen na het versturen van mijn doos zat mijn eigen Secret Santa verrassing in de bus. Waaw, ik ben nog steeds erg onder de indruk van de inhoud ervan, wat een prachtige spulletjes allemaal. De blog van mijn Secret Santa heet Mamadammeke en kun je hier vinden. Dit lijkt mij een fantastische madam die net als mij een serieuze drang bezit om vanalles te creΓ«ren. Haar blog straalt alvast veel energie uit en ik ben blij haar te leren kennen.

Secret Santa. Gift

Jaklientje heeft er aldus een nieuw kleedje bij en dat in hele mooie stof, afgewerkt met prachtige knopen. Ik bezit nu al enige jaloezie als ik aan de stoffenkast van mijn Secret Santa denk. πŸ˜‰ Er zat ook een speel-/tutje-/zeverdoekje bij en een leuk uitgesneden kerstkaartje. Ik dank Mamadammeke voor deze mooie verrassing en wens haar alvast een creatief 2014 toe.

Secret Santa is zeker voor herhaling vatbaar. Volgende editie weer van dat!
Groetjes Annelien.

3 gedachtes over “Secret Santa 2013

Geef een reactie

