Slaap zacht lieve mama…

Hilda Bouckaert (18 september 1952 – 4 september 2012)

Hey mama, mama-meisje,

Hoe is het met me mama?
Mijn vraag kent niet langer een antwoord.
Ik begrijp niet dat je er niet meer bent. Je was er altijd.
Ik kijk naar je op mama, ik leer nog iedere dag van je bij. Ik ontdek duizenden dingen die ik met je wil delen. En net op diezelfde manier ontdekte jij mij. Je leerde mij m’n dromen waar te maken. Je stond aan mijn zij. Mijn eerste en grootste fan ben jij.

Ik voel je in mij mama. Ik lijk heel hard op jou. Mijn broer en zus hun warmte, die hebben ze van jou. Ik voel je liefde mama, telkens ik mijn vader zie. Zijn energie, talent en gedrevenheid, dat stimuleerde je met veel plezier. Achter deze dappere man, stond een sterke motiverende vrouw en zo was je in ons gezin, liefdevol en trouw.

Wat was je geliefd mama, wat was je graag gezien. Hoe kon dat ook anders, jouw warmte, jouw toewijding, jouw bescheidenheid was een voorbeeld voor iedereen. Je inzet en harde werk werden niet beloond met een rustige oude dag. De tijd is veel te snel gegaan, je wou helemaal niet gaan. Je vocht en vocht en ging het halen. Zo moedig was je dan. Je strijd is nu gestreden. We laten je zachtjes gaan.

Mijn allerliefste mama, de zoentjes zijn gestopt. Toch voelt ons hartje erg warm aan.
Jouw liefde, kracht en toewijding, dat is het mooiste wat je hebt gedaan.

Dag mama, liefste mama-meisje, wij houden superveel van jou.
We zullen je heel hard missen.
Je blijft een echt meisje, en een pracht van een vrouw.


Mijn mama en ik tijdens mijn trouwdag, 1 juni 2012.

7 gedachtes over “Slaap zacht lieve mama…

  1. edith zegt:

    Wauw prachtige tekst annelien! Heel veel sterkte. ik zal haar ook altijd zo herinneren als die prachtige zorgzame warme vrouw. slaap zacht lieve Hilda.

  2. eveliene deraedt zegt:

    Annelien, Ik ben heel ontroerd bij het lezen van je mooie tekst- Bedankt om het te delen
    Heel veel moed om het gemis van je mama een plaats te geven…
    tot gauw
    groetjes
    eveliene

  3. Adeline zegt:

    Annelien, langs deze weg zou ik ons medeleven willen overbrengen. Je tekst raakt, is ontroerend, onze gedachten zijn bij jou, je familie, je papa en je zus, veel sterkte,
    Adeline

  4. Adeline zegt:

    Annelien, langs deze weg zou ik ons medeleven willen overbrengen. Je tekst raakt, is ontroerend, onze gedachten zijn bij jou, je familie, je papa, en je zus en je broer, veel sterkte toegewenst

    vanwege Adeline

Geef een reactie

