Bloemetjeskleedje, naar eigen ontwerp! (n°004)

Precies een tijdje geleden? – Inderdaad, al moet ik toegeven dat dit kleedje al enkele weken in mijn kast hangt. Daarbovenop ben ik bijzonder trots om dit eigen ontwerp, en vooral de uitwerking ervan, met jullie te delen. Het bebloemde stofje is afkomstig van het stoffenspektakel te Gent en jawel, ’t was grote liefde toen mijn ogen de print en de kleuren ontdekten. …en bijna voor gevochten…

Het rode sierlint tussen de naden, breekt het drukke motief. Geen gemakkelijke techniek, maar na een paar keer los te maken, is het mij dan toch gelukt om de hals mooi uit te werken. De rok werd terug hoog in de taille aangezet en van voldoende stof voorzien om wat ‘schwung’ te bezorgen in het kleedje. Een leuk detail is de ronde zak rechts op het kleedje, die achteraf gezien bijzonder handig blijkt te zijn.

En na lang zoeken, vond ik een kort rood truitje dat er perfect op past!

Dress n°004

4 gedachtes over “Bloemetjeskleedje, naar eigen ontwerp! (n°004)

Geef een reactie

